Congres 2022 | Terugblik

ROV congres-13

Op 10-11-2022 kwamen we bijeen tijdens ons jaarlijks congres. Met elkaar stonden we stil bij het thema ‘Samen de toekomst in’. Een prikkelend thema wat garant stond voor genoeg gesprekstof, zo bleek!
Fijn om de onderlinge betrokkenheid te bemerken en elkaar te ontmoeten. Dat stemt ons dankbaar.

Slides van de workshops zijn hieronder te downloaden:
Workshop 2 - Slechte ouders bestaan niet | Maria Vermeulen
Workshop 3 - Voorkomen is beter dan genezen... | Johan Flier

Karel Post (workshop 1 - De kracht van samen!) deelt graag het volgende:
Hoe help ik mijn kind om te groeien naar een volwassenen persoon die in balans is? Bekijk onze bouwstenen naar een gezonde volwassenen.

De vraag van ouders is regelmatig: "Waar moeten we ons oprichten bij het grootbrengen van onze kinderen?" Het accent verschilt per leeftijdsgroep. In de groei naar volwassenheid mogen wij onze kinderen begeleiden. Met het toenemen van de jaren focussen we ons op verschillende vraagstukken. Om overzicht te houden hebben we een model ontwikkeld rondom opvoedthema's. Opvoeden met een duidelijke richtingaanwijzer. Dat is wat we willen bieden.

Download hier de bouwstenen.

Het is mogelijk om de lezingen terug te kijken:

Reformatorische Oudervereniging | congres 2022 | lezing Bart-Jan Spruyt
Reformatorische Oudervereniging | congres 2022 | lezing Gert-Jan Segers
Reformatorische Oudervereniging | congres 2022 | Lobke Vlaming & Gerdien Lassche